Företagsekonomi prov

Jag antar att ni som läser min blogg känner mig, så ni vet ju hur jag är när det gäller skolan. Extrem prestationångest och jag vill alltid ha bra betyg. Igår inser jag att företagsekonomin närmade sig med stormsteg, redan idag skulle jag ha det. Min klass hade företagsekonomi igår som nästsista lektion då vi skulle gå igenom det vi skulle kunna. Ganska snabbt ställde jag mig frågan: Vad har jag gjort på senaste tiden och när jag pluggat? Verkade inte som att jag lärt mig ett skvatt. Fick lite småpanik, men höll ändå lugnet i behåll. Mellan företagsekonomin och den sista lektionen som var Engelska A så började jag läsa på ordentligt.

Vi slutade för dagen vid klockan fyra, vilket betyder att jag fick ta tåget hem klockan tjugo i fem. Jag och min killkompis Denis bestämmer oss för att ta en rejäl pluggkväll inför det kommande provet. Klockan sex så kom han hem till mig och vi satte igång att gå igenom alla frågor. Vi insåg ganska snabbt att detta skulle ta mycket, och då menar jag myckeeeeet längre tid än vad vi förväntat oss. Vi började klockan sex och slutade klockan elva, trotts det så var vi inte helt klara med allt. Jag tänkte att jag bara måste klara det provet galant och kände pressen komma mer och mer. Det slutade med att jag gick och lade mig klockan tre. Klockan halv fem ringde min väckarklocka och jag fortsatte direkt med att plugga.

Som jag tidigare berättade så har jag extrem prestationsångest inför skolan vilket inte alls är bra. Det blir överdrivet och jag mår inte alls bra när jag är under stor press. Från klockan 18.00 - 08.00 pluggade jag precis hela tiden förutom under 03.00-04.30. Jag vet inte hur jag tänkte, men eftersom jag var så stressad så sov jag knappt och tillslut imorse fick jag verkligen panikångest. Jag började gråta och jag kunde inte sluta. Mamma och pappa kom upp klockan halv sex och försökte få mig att lugna ned mig och hjälpa mig med det jag inte kunde. Tänk vad underbart det är att ha två stöttande föräldrar som klockan halv sex hjälper mig att plugga och får mig att lugna ned mig. Ordet tack räcker verkligen inte till.

Klockan tio i åtta inser jag att det är fem minuter kvar tills mitt tåg går, vilket det tar ca tio min att åka till. Det slutade med att jag åt frukost i bilen och jag missade tåget. Pappa körde mig till Strängnäs och provet började 09.25. Jag vet ärligt talat inte hur det gick, men jag hoppas bra.

Efter företagsekonomin kommer Denis och berättar att i vårat stjärntecken står det (vi båda är lejon): "Denna tag vill du inte minnas". Kändes inte helt bra och jag fick genast ont i magen igen när det äntligen hade börjat släppa. Jag insåg ganska snabbt: Idag får vi veta vårat provresultat på datorkunskapen. Blev nervös igen, men försökte hålla mig lugn.

Alla i klassen var jätte gulliga och såg på mig hur trött och slut jag var efter nattens plågerier. Det var pannkakor i skolan, vilket inte alls är min favorit (förutom mormors) så Michaela tyckte vi skulle gå till George vilket vi också gjorde. Mycket gott och har alltid så sjuuuukt kul med Mickis. Var skönt att skratta när jag var så pressad, igen.

Vi hade datorkunskap och vet ni vad? JAG FICK MVG. Jag vet en tjej som blev väldigt glad! Så nu ska jag gå med mitt glada humör och bubbla, basta och bara ta hand om mig själv. Fick en ny laptop av mamma och pappa idag så jag är väldigt glad idag. Dagen blev verkligen inte så illa som jag trodde :)

puss


Kommentarer
Postat av: Viktor

Fan vad nice, blir stolt över ditt MVG där. :D <3

2009-10-22 @ 20:26:10
Postat av: Madeline

Tack Viktor! Vi måste ses snart, saknar dig! :D

2009-10-22 @ 20:48:39
URL: http://voteformadeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0