Innan insparken

Detta inlägg får nog börja med: HAHA. Igår hände så sjukt mycket, väldigt roliga saker. Vid lunch så skulle jag, Therese och Ebba gå till matsalen. Vi bestämde oss för att ta tid så vi halvsprang hela vägen och eftersom vi alla tre är väldigt tävlingsinriktade. Vi gick på sammanlagt 12 och 32 sek, snacka om världsrekord. Det brukar ta ca tjugo min att gå. När vi väl kommit fram så insåg jag att det var ingen god mat. Det blev potatisklyftor, majs och smörgåsar för min del. Vi hade nästan ätit klart när en vän till oss kommer in i matsalen. Han ger mig en väldigt konstig blick och sen gör han en väääldigt skum rörelse. Vi började gapskratta och vi kunde inte sluta. Jag, Therese och Ebba låg nästan på golvet i matsalen och vi kunde verkligen inte sluta skratta. Efter ett tag gick jag ifrån dom för att lugna ned mig, men det tog tid för varje gång jag såg någon av dom så började jag genast skratta igen.

Franska lektionen började och vi kollar på en film. Detta film vet jag inte ens om den är lämplig att berätta om. Jag vet inte ens vad man ska säga att det är för genre. Det handlar om en kille som förr bodde i Frankrike med hans flickvän, men nu har åkt till Barcelona för att plugga ekonomi. Det hände en hel del, han är iallafall otrogen med en gift kvinna, han bor med flera andra studerande i en lägenhet där saker händer hela tiden. Tycker den är väldigt konstig och är inte helt säker på att jag ens tycker den är lämplig att visa i skolan. Väldigt konstiga scener ibland.

När franskalektionen var slut hade jag svenska. Vi kollade på en film som heter Mannen under trappan. Fyfanken vad läskig den var ibland. Den är i fyra delar och går och kolla på http://svt.se/play så gör det. Vi fick sluta lite tidigare, så jag och Ebba tog oss hem till mig. Vi duschade och gjorde oss iordning. Innan vi gick till tåget så åt vi på subway, gott! Vi gick sedan till tåget där vi träffade Alex, en vän till mig och även en av mina klasskompisars storebröder. Han hade precis kommit hem nu när han ligger i lumpen. Otroligt ovant att se honom i sådanna kläder. På tåget mötte vi Mie och en till tjej som jag brukar pendla med, så vi satt och pratade om massa saker, haha :)

hinner inte skriva mer nu, jag gör det senare.


Jag och Ebba precis innan vi skulle gå till tåget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0