Rykten

Någonting som inte gör mig arg är rykten. Jag blir bara så ledsen och besviken. Det spelar ingen roll vad som sägs, även om det är betydelsefullt eller inte. I 99% av alla rykten som går så är det inte sant. Jag blir så tom när jag får höra saker, både om mig själv eller mina vänner. Detta är personer jag bryr mig om, och skadar man mina vänner skadar man även mig.

Personer som startar rykten, vad har dom egentligen för underhållning? Jag tänker inte säga meningen "vad har ni för liv", för något har ni säkerligen. Men jag funderar på vad det är ni egentligen grundar era liv på? Jag tror inte någon av er blir lyckliga genom att snacka skit, komma på rykten osv. Jag hoppas verkligen att när ni går och lägger er på kvällen att ni ligger och vrider och vänder på er för att ni inte kan sova. Ifall ni inte kommit på vad det är som är fel med er och varför ni har en klump i magen så kan jag svara på det. Det kallas dåligt samvete, kanske undermedveten, kanske medvetet.

Det är många tjejer som snackar skit, men idag skulle jag aldrig göra det om någon. Många tjejer är riktigt falska, elaka och riktiga bitcher, men jag förstår egentligen inte varför. Jag önskar faktiskt att ni hade bättre för er. För mig är inte att snacka skit att säga ifrån, att vara arg, ledsen eller besviken på en person och att du pratar om det med någon annan. Det kan tolkas så, men enklaste vägen är att prata med personen som man känner såhär för. Mikaela och jag pratade mycket om det här idag, och det finns mycket saker jag gillar med Mickis. Men en av dom saker som ingen någonsin kommer kunna ändra med henne är att hon är så ärlig, och en bra ärlighet. Hon skulle aldrig ljuga och det tycker jag så sjukt mycket om. Det spelar ingen roll vad du frågar, du får ett ärligt svar. Hon är faktiskt riktigt grym :)

Så tjejer, skärpning nu. Många av er vet precis vilka ni är jag syftar på, men lägg bara av. Tänk på vad det är ni egentligen säger i fortsättningen...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Känner igen mig. Rykten är hemska och värdelösa, även fast de inte handlar om en själv .. Bra skrivet !

2010-01-26 @ 21:54:41
URL: http://metrobloggen.se/amandaalm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0